241165956_1658815687660662_658963401349639461_n

שתפו

אולי מעניין אתכם גם...

מסלול המחוננים בפאול קור  

החל משנת הלימודים תשפ"ד, קלטנו בבית-ספרנו את מסלול המחוננים של העיר פתח תקווה. אנחנו בבית-הספר רואים בפיתוח  כל תלמיד ותלמידה שליחות חברתית מתוך הבנה כי ההון האנושי שלנו הוא המשאב המרכזי בחברה הישראלית, הינו חיוני לפיתוח חוסן לאומי.  

אנחנו בפאול קור מאמינים שהוראת מחוננים מצריכה לפתח סביבה לימודית ייחודית ולהפעיל שיטות פדגוגיות ייחודיות במטרה לאתגר ולקדם את ביטויי המחוננות של כל תלמיד ותלמידה.  אנחנו חותרים לפתח אצל התלמידים חשיבה רב-כיוונית ורב-תחומית, לעודד סקרנות, הומור וביטוי אישי ולקדם מתן ביטוי ופיתוח יצירתיות, מקוריות ומובילות ולטפח מודעות ומעורבות חברתית. כל זאת  תוך הנאה מהלמידה והשהות המשותפת של הילדים יחדיו, המפגש, תהליכי ההכרות, החוויות המשותפות אשר תורמים לתחושת שיתוף ויצירת קשרים חברתיים. 

תוכנית הלימודים של מסלול המחוננים בפאול קור, כוללת, בנוסף ליום השליפה שבו הם יוצאים לפעילות לימודית של מרכז המחוננים בעיר, קורסים, סדנאות ושיעורי העשרה כגון: תוכנית מואצת באנגלית, תוכנית מואצת במתמטיקה, העשרה בפילוסופיה, תוכנית הכשרה ברטוריקה ודיבור בפני קהל, העשרה באמנויות כגון: תיאטרון, אמנות פלסטית ופוטו-תרפיה ועוד  

אנחנו מזמינים אתכם, מחוננים יקרים, להצטרף לבית-חינוך פאול קור ולממש את הכישרונות שלכם! 

שיח רגשי

כחלק מהתפיסה הייחודית ההוליסטית בבית החינוך שלנו, אנו שמים דגש רב על פיתוח עולם הרגש של הילד וקידום רווחה נפשית.
מזה שלוש שנים שאנו מפעילים תוכנית ייחודית- מערך שיח רגשי: תכניות קבוצתיות בתחומים שונים, אשר מטרתם לתת מענה רגשי- חברתי לכלל התלמידים.
הקבוצה נפגשת במשך 12 מפגשים, אחת לשבוע, בהנחייתם של מורים מבית החינוך, אשר עוברים בעצמם הדרכה להנחיה על ידי יועצת בית החינוך.
המפגשים עוסקים בהרחבת השיח הרגשי ומתן דגש לחיזוק מיומנויות חברתיות- יצירת קשר בין חברי הקבוצה, בניית אמון ופתיחות לשוחח על נושאים רגשיים המעסיקים את הילדים.
המטרה היא לאפשר שיח פתוח בנושאים רגשיים וחברתיים תוך שימוש בכלים מתווכים של אומנות, בעלי חיים, גינון, תנועה, מוסיקה, תיאטרון ועוד… תחומים אלו משמשים כלי תיווך לעולם הרגש של הילד ומאפשרים קרבה והתייחסות אישית בין חברי הקבוצה.
הקבוצה משמשת כמרחב בטוח המאפשר להביע רגשות בדרכים שונות, זאת על מנת להעצים את עולמו הפנימי של הילד ולהביא להתפתחות רגשית מיטבית וחיזוק הקשרים הבין-אישיים.

שגרירים צעירים

תוכנית השגרירים הצעירים היא תוכנית ייחודית לבית החינוך אשר מטרתה להקנות לשגרירים ערכים המבוססים על אהבת הארץ, שייכות , כבוד הדדי ואהבת אדם. התוכנית מתמקדת בהכשרת השגרירים "הצעירים" והפיכתם למנהיגים צעירים, בעלי יכולות ורבליות גבוהות, ודימוי עצמי גבוה המאפשר עמידה מול קהל והעצמה אישית, תוך מיקוד והתמצאות בהיסטוריה של עם ישראל, פוליטיקה ותקשורת.

אקדמיה

מרחבים המאפשרים סביבות למידה שונות, מותאמות ומגוונות. מתוך הנחת המוצא כי ילד שיחווה למידה משמעותית במהלך חייו כלומד, ירצה לשחזר את החוויה וישאף להמשיך וללמוד עוד ועוד….
מכאן שלדעתנו, אחת ממטרותיה של מערכת חינוך מיטבית ושלנו כבית חינוך-
לאפשר ללומד את החוויה הזו לפחות בחלק מזמן הלמידה.
מרחבי האקדמיה שלנו נבנו על ארבעת עקרונות הלמידה המשמעותית:
1. למידה הנובעת מתוך עניין (הנעה פנימית).
2. למידה הנובעת מעיסוק בבעיות משמעותיות המתקשרות אל החיים (אותנטיות, רלוונטיות).
3. למידה פעילה ,למידה אקטיבית – hands on.
4. למידה המערבת בחירה, שיש בה אתגר, התנסות, חקירה אישית, שאילת שאלות, סקרנות, התמודדות עם דילמות ערכיות הן של המורה והן של התלמיד.
* המרחב יביא לידי ביטוי עקרונות הוראה-למידה נוספים, המאפיינים את תהליכי הלמידה המשמעותית.
* מרחבי הלמידה מתייחסים לכל תחום הבא לידי ביטוי בעבודת החינוך: תחום תוכן נלמד תחום ערכי ו/או תחום החברתי.
* הלמידה במרחב בהרכבי לומדים שונים: למידה תלת-גילית.

פינת חי

פינת החי משמשת להעצמה של תלמידים בהיבט הטיפולי, בדגש על פיתוח אמפטיה ורגישות לעולם החי.
המפגשים מחולקים לשני חלקים: חלק עיוני וחלק מעשי.
בחלק המעשי מתבצעת התצפית, החקר והטיפול בבעלי החיים.
בתאריך 15.03.18 משפחת התרנגולים בפנינת החי שלנו התרחבה ב 20 אפרוחים מתוקים, מזל טוב לאמא תרנגולת!

גינת ירק

בבית החינוך הוקמה מיד עם הקמתו גינה אורגנית למטרת לימוד בהובלתה של המורה רחל טבוך.
תלמידי פאול קור מתנסים בגידול מגוון רחב של ירקות בגן הירק. (זריעה ושתילה של צמחי ירקות ותבלין, הנבטות במצעים שונים) ובבוסתן בית הספר מטפלים בעצי הפרי השונים.
התלמידים מכירים מושגים שונים בחקלאות, מפתחים יכולות של עבודה בצוות, אחריות אישית ואחריות סביבתית.
כמו כן לומדים על מחזוריות בצמחים בהתאם לשינויים החלים בסביבה במהלך עונות השנה.
אין ספק שהתלמידים מפתחים את המיומנויות, האהבה והשמירה על הסביבה.

מגשרים

פתרון קונפליקטים בעזרת מגשרים צעירים אשר הוכשרו ואומנו לפי מודל אפ"רת.
הגישור הוא תהליך לפתרון סכסוכים שמונחה על ידי צד שלישי וניטרלי המסייע לצדדים להגיע לידי הבנה והסכמה ליישוב הסכסוך. המגשר אינו פותר את הסכסוך עבור הצדדים אלא עוזר להם להגיע למצב של שיח באווירה נעימה, להבין זה את זה ואת עצמם בצורה הטובה ביותר ולמצוא פתרונות יצירתיים שיטיבו עם שני הצדדים.
במסגרת ההכשרה התלמידים למדו לזהות את הקונפליקט כאינטראקציה אנושית טבעית המהווה מקור ופוטנציאל לשינוי והזדמנות ללמידה ולצמיחה. התלמידים נחשפו למודל אפ"רת, מודל נפוץ בתחום הייעוץ ובמערכת החינוך המניח כי הפרשנות הניתנת לאירוע מסוים משפיעה על תוצאותיו. פרשנות זו ניתנת בדרך כלל באופן אוטומטי והמודל מציע טכניקה לשינוי התנהגותי בו הפרשנות ניתנת באופן מושכל ומודע תוך בחינת פרשנויות אלטרנטיביות. המגשרים לומדים כיצד להשתמש במודל על מנת לגרום לשני הצדדים המעורבים לראות את הדברים באופן אחר על ידי מציאת האינטרסים המשותפים לשניהם.
המגשרים נוכחים בהפסקות ברחבי בית החינוך ומהווים כוח עזר משמעותי בשמירה על אקלים חינוכי מיטבי. סכסוכים הכוללים מעשים שחורגים באופן קיצוני מכללי ההתנהגות המקובלים בבית החינוך כגון מקרי אלימות מטופלים על ידי הצוות החינוכי ולא על ידי המגשרים.

רטוריקה וחשיבה מסדר גבוה​

בבית החינוך אנו שמים דגש על מיומנויות שיעזרו לילדים להפוך לאנשי שיח טובים יותר. לכן הכנסו אל מערכת הלימוד את שיעורי הרטוריקה (תורת השכנוע) וחשיבה מסדר גבוה. אנחנו רוצים שהילדים יהיו מסוגלים לטעון, לנמק, להסביר, להביע עמדה על סוגיות. המטרה העיקרית היא לגרום לילד להיות בטוח בעצמו, וורבלי ומעיז. בנוסף, אנו משלבים בשיעורים הללו גם אסטרטגיות ומיומנויות למידה של חשיבה מסדר גבוה – חקירה, שאילת שאלות, מיזוג מידע, השוואה, מיון ועוד.

פילוסופיה

כחלק מהתפיסה הייחודית ההוליסטית בבית החינוך שלנו, אנו מקיימים בבית החינוך שיעורי פילוסופיה שמטרתם העיקרית היא לעודד ולהעשיר את השיח הדבור בקרב הילדים ובנוסף לעורר ולפתח את הסקרנות הטבעית שיש להם. בשיעורים הילדים נחשפים לפילוסופים והוגי דעות חשובים מאוד בהיסטוריה, הם קוראים מאמרים ומנתחים אותם, הם מתרגלים מיומנויות של שאילת שאלות ומבינים כי לא לכל שאלה יש תשובה, ישנן המון שאלות שאין להן תשובה חד משמעית. בשיעורים הללו הכל פתוח, ניתן לקשר לכל נושא ולהפוך כל שיח לפילוסופי באמצעות שאילת שאלות שיובילו לחשיבה מסדר גבוה.

דקלום והעתקה

כחלק מהתפיסה הייחודית ההוליסטית בבית החינוך שלנו, אנו שמים דגש רב על פיתוח מיומנויות למידה בשילוב האמנות והיצירה. בשיעורי העתקה ודקלום הילדים לומדים להתמודד עם דקלום ברמה מעט גבוהה יותר מהנדרש. אחת המטרות העיקרית היא הרחבת אוצר המילים, חשיפה למילים ממשלב גבוה, לימוד אסטרטגיות של ניתוח יצירה, איתור רעיון מרכזי, הבנת הטקסט ומה עומד מאחוריו, עיסוק ברגשות העולים מן הטקסט ועוד. כשמבצעים זאת בדקלום קל יותר לזכור את הטקסט. לדקלום משלבים תמונה/ציור אשר מתאימים לו מבחינה רעיונות ומשקפים את מה שעולה מן הטקסט. מיומנות ההעתקה חשובה מאוד לקידום התלמידים, היא מפתחת קשר יד עין, מוטוריקה עדינה, עמידה בזמנים. העיסוק באמנות מרחיב את קו המחשבה, צריך לשים לב לאובייקט המצויר, לפרופורציות שלו, למיקומו בדף ולגודלו. את הציור המורה מציירת במקביל על גבי לוח גיר, באמצעות גירים הוליסטיים ובכך מדגימה לתלמידים כיצד מבצעים את ההעתקה.

חזון בית חינוך פאול קור

והיה כעץ שתול

מסגרת, גבולות, יציבות, שורשיות, בסיס חזק, זהות, חיבור למקורות, לאדמה, לעצמך

על פלגי מים

גמישות, הסתגלות, התאמה, זרימה, חיות, הזנה, רעננות, שקיפות, שפע.

אשר פריו ייתן בעתו 

התאמה להתפתחות לקצב של הילד, לישות הספציפית, האותנטית, להכיר ולהעמיק

ועלהו לא יבול

יקבל תנאים ומענה לצרכים פיזיים ורגשיים כדי לצמוח ולהתפתח

וכל אשר יעשה יצליח

התלמיד פעיל אקטיבי מתנסה וחווה הצלחה שלו ביחס לעצמו, ללא תחרותיות, ללא האצה נותן פרי ותורם לעולם – לחברה ולקהילה

(תהילים א׳, פסוק ג׳)

פאול קור 1926-2001

קור נולד בפריז שבצרפת למשפחת קורנובסקי, שהיגרה לשם מפולין. הוא גדל בבית חילוני. אביו, יצחק, חייט במקצועו, נספה בשואה ופאול הנער הוברח במהלך המלחמה, יחד עם אחיו, לז'נבה שבשווייץ, שם שהה כפליט בבית מחסה לילדים יהודים עד לסיום המלחמה. בזמן זה למד ציור וגרפיקה בבית הספר הגבוה לאמנות בז'נבה ובהמשך בבית הספר לאמנויות-יפות בפריז. 
עם פרוץ מלחמת העצמאות ב-1948 עלה לישראל, וגויס לצה"ל כמתנדב מח"ל. הוא נשאר בישראל לאחר שנישא לפנינה טובבין, אותה הכיר בצבא. פאול קור שמר על שם משפחתו "קורנובסקי"
אך השתמש בשם "קור" כשמו האמנותי.

החל משנת 1974 התמקד קור בציור ואיור ספרי ילדים. משנות השמונים נחשב קור לאחד מסופרי הילדים הפופולריים והאהובים בישראל[4]. המאפיין הבולט בספרי הילדים של קור הוא שילוב בין הטקסט שכתב לבין החזות הוויזואלית הצבעונית. ב-1986 הוציא בהוצאת כתר את הספר "הדג שלא רצה להיות דג", המשלב אפקט של דמויות משתנות. בהמשך כתב ואייר את "סיפור הנץ". בספרו הידוע ביותר "כספיון הדג הקטן" בהוצאת "דביר" כיכב לראשונה דג קטן ומוכסף שהיה לדמות המזוהה ביותר עם פועלו כסופר ילדים.

"כספיון" זכה בפרס האיור ע"ש בן יצחק באגף הנוער של מוזיאון ישראל בירושלים. הספר הפך בהמשך לסדרה בת שלושה ספרים (הספרים הנוספים בסדרה הם "כספיון בסכנה" ו"המסע הגדול של כספיון").

בנוסף, הוציא פאול קור בהוצאת "זמורה ביתן" את הספר "גן החיות הקסום" שקיבל את פרס נחום גוטמן לאיור מעיריית תל אביב. לאחר מכן התפרסמו בהוצאת "כנרת זמורה ביתן" ספרי ילדים נוספים פרי עטו. אל "כספיון" הצטרפו, בין השאר, "בן בן והגוזל", "הפיל שרצה להיות הכי", "השולטן שרצה לעוף", "הילד שאהב את הירח", "פרח פרח, אל תבכה", "צפרדעון לך לישון", "הצבע הכי יפה בעולם", "המטפס הקטן והפרח הזוהר" וסיפורים מאוירים נוספים. מספר ספרים הפכו לקלטות DVD והומחזו להצגות ילדים.

(ויקיפדיה)

דבר המנהלת

קהילת פאול קור היקרה,  

בית-ספרנו נמצא בתהליכי צמיחה מהירים ואיכותיים.  

פתחנו השנה את הייחודיות הדו-לשונית עברית-אנגלית, בה אנחנו מוסיפים שעות הוראה בשפה האנגלית החל מכיתה א', במטרה לקדם את התלמידים שלנו בדיבור, קריאה וכתיבה.  

קיבלנו בחום ואהבה 8 כיתות מחוננים מכיתה ג'-ו', קלטנו מורים נפלאים, ואנחנו מקדמים לימודי העשרה חווייתיים, עבודות חקרניות ופרויקטים לימודיים וחברתיים.  

שדרגנו את סביבות הלמידה הייחודיות שלנו, פתחנו את מעבדת הדמיון – מעבדה אימרסיבית אינטראקטיבית ללמידה משמעותית וחווייתית באנגלית ובעברית.  

אנחנו עובדים בשותפות מלאה עם הנהגות ההורים ועם כלל הורי בית-הספר לקדם פרויקטים חברתיים וערכיים.  

גם השנה נשים דגש על מתן מענים הוליסטיים לכלל התלמידים, ראיית כל ילד וילדה על מכלול הכישרונות, השאיפות והצרכים שלו.  

אני והצוות החינוכי מאחלים לנו שנצלח את האתגרים החברתיים, הפוליטיים, הביטחוניים והחינוכיים שלנו בהצלחה.  

שנת לימודים מוצלחת 

ענת גל קוהבלום 

מנהלת בית החינוך 

מיוחד בבית חינוך פאול קור

בית החינוך מקדם למידה חדשנית בסביבה מוגנת וערכית. הלמידה חווייתית  ומטפחת את היכולות החברתיות, החוסן הרגשי והגופני, הנעה והנאה מהלמידה. 

חינוך דו-לשוני עברית/אנגלית הלמידה מתבצעת בצורה חווייתית, באמצעות שירים, משחקים, סביבות מתוקשבות ייחודיות וכן דיבור ושיחה באנגלית. התלמידים לומדים ארבע-חמש שעות אנגלית בשבוע החל מכיתה א'. מקצועות נוספים בכל שכבת גיל  כגון מוזיקה, אמנות וחינוך גופני משלבים למידה דו לשונית.   

למידה חווייתית רב תחומית בבית החינוך מערכת עשירה ומגוונת הכוללת תיאטרון, מחול, רטוריקה, חינוך פילוסופי, אומנות ומוזיקה.  

מצוינותבית-החינוך מקדם מצוינות לימודית, חברתית ואמנותית ובו  מסלול  מחוננים  בכיתות ג'-ו',  מסלול מצוינות "אמירים" , מצוינות באנגלית, נבחרות ספורט , להקת מחול ומקהלה. 

למידה חווייתית חוץ כיתתיותבבית החינוך מרחבי למידה ללמידה חווייתית –  מעבדת דמיון ללמידה אינטראקטיבית אימרסיבית, פינת חי, גינה לימודית, ספרייה, חדר מוזיקה וחדרי אומנויות.